Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу презентує актуальне дослідження ринку праці

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу презентує актуальне дослідження ринку праці

Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення», створена Івано-Франківською, Донецькою, Запорізькою, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України, підготувала актуальне дослідження ринку праці в Україні.
Дослідження проводилось в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.
Автор роботи – Тарас Котик, експерт з пошуку та підбору персоналу, засновник рекрутингової компанії Talent Connect.
Матеріали дослідження, у першу чергу, є корисними для керівників і власників бізнесу, HR та рекрутингових відділів, пошукачів роботи, органів державної влади та місцевого самоврядування, які працюють у сфері працевлаштування.
В ході роботи проаналізовано потреби ММСП у персоналі в Україні станом на кінець вересня та динаміку протягом 2022 року, в розрізі регіонів, галузей та професій.
До війни в Україні був ринок кандидата, тобто в першу чергу, кандидати вибирали компанію, де вони хотіли б працювати. Попит на таланти був високим, а на ринку – багато відкритих вакансій. Проте, з початком воєнних дій ринок праці кардинально змінився.
Серед основних висновків дослідження:
● після стрімкого падіння у березні 2022 року, попит на персонал почав відновлюватись у квітні та досяг у вересні більше ніж 50% довоєнного рівня;
● після початку війни ринок праці змінився з ринку кандидата на ринок роботодавця;
● у зв’язку з тим, що 7,1 млн українців вимушені були виїхати з України, виникає ряд ризиків, пов’язаних із демографічною ситуацією та відтоком кваліфікованих спеціалістів;
● частина людей та компаній перемістились в західні області України, що вплинуло на територіальний розподіл працездатного населення та потреби у фахівцях;
● виникли структурно-кваліфікаційні диспропорції між попитом та пропозицією робочої сили, оскільки переміщені особи зі східних регіонів були зайняті в промисловості, а ця сфера не так розвинена на заході України, куди вони релокувались;
● пропозиції віддаленої роботи збільшились удвічі;
● за останні місяці конкуренція на одне робоче місце зменшилась до 6 кандидатів, проте це вдвічі більше за довоєнний рівень;
● середня кількість відгуків на вакансію має тенденцію до зменшення, проте ще залишається вдвічі більшою за довоєнний рівень.
Позитивним фактором є те, що український бізнес швидко адаптувався до діяльності в умовах війни. Згідно з дослідженням порталу grc.ua, проведеним у вересні 2022 року, у березні лише 40,2% компаній зберегли комерційну діяльність, а 8,8% працювали частково. Через два місяці більш ніж половина (54,2%) опитаних підприємств та організацій зазначили, що їх компанія працює, ще 16% повідомили, що бізнес працює, але лише в безпечних регіонах. Станом на кінець вересня – початок жовтня про здійснення комерційної діяльності в умовах війни повідомляли 93% опитаних підприємств та організацій. Продовжують працювати у повному обсязі 61% компаній. Третина компаній (30%) зберегла діяльність частково.
Про потреби у персоналі за галузями та професіями
Після проведеного моніторингу ринку праці було визначено топ галузей, де найбільше відкрито вакансій, серед них:
● роздрібна торгівля;
● промисловість та виробництво;
● оптова торгівля, дистрибуція;
● ІТ, розробка програмного забезпечення;
● готельно-ресторанна сфера;
● транспорт і логістика;
● фармацевтика та медицина.
Про тенденції у віддаленій роботі
Ще у 2020 році в період пандемії COVID-19, багато підприємств налагодили роботу у віддаленому форматі, тому у 2022 році в частині компаній вже були вироблені механізми віддаленої співпраці. Якщо на початку лютого було лише 5% вакансій з пропозицією віддаленої роботи, то у вересні цей показник виріс вдвічі до 10%.
Найбільш популярні вакансії віддаленої роботи:
● оператор кол-центру;
● веб-розробник;
● спеціаліст технічної підтримки;
● інтернет-маркетолог;
● копірайтер.
Повний текст дослідження доступний за посиланням: http://bit.ly/3hMvnQ5
Для довідки:
Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.