Прем’єр-міністр України Денис Шмигаль і виконавчий віцепрезидент Європейської комісії Валдіс Домбровскіс обговорили подальшу підтримку України та інтеграцію до внутрішніх ринків ЄС.
На зустрічі також були Перший віцепрем’єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко та заступник міністра економіки – Торговий представник України Тарас Качка. Про це повідомляє Мінекономіки.
«В умовах, коли росія продовжує атакувати та руйнувати українську інфраструктуру, фінансова підтримка від європейських партнерів є життєво важливою для нашої спроможності надалі протистояти агресії, долати енергетичну кризу та балансувати економіку. Не менш важливою задля відбудови України є інтеграція до внутрішніх ринків ЄС та поглиблення торговельних відносин», – зазначила за підсумками зустрічі Перший віцепрем’єр-міністр – міністр економіки України Юлія Свириденко.
Сторони домовилися про підготовку оновленого Плану пріоритетних заходів щодо інтеграції до внутрішнього ринку ЄС.
«Його головна мета – ще більше спростити торгівлю між Україною та Європейським Союзом, оскільки нинішня ітерація цього плану вже дала свої плоди. Завдяки всім заходам, зокрема скасуванню мит, лінії солідарності – експорт товарів з України до ЄС в нинішньому році, навіть в умовах війни, виріс у порівнянні з попереднім роком», – підкреслила Юлія Свириденко.
Під час зустрічі українська сторона також наголосила на важливості більш інтенсивної взаємодії в гірничо-металургійному комплексі. «Україна зацікавлена у заміщенні російської залізної руди та металургійної продукції на європейському ринку. Це важливо як для того, щоб полегшити застосування санкцій проти європейських компаній, так і для подальшого сталого розвитку загальноєвропейського металургійного комплексу», – додала міністр економіки.
Також Україна наголосила на тому, що зацікавлена у продовжені дії автономних торгових заходів ЄС у вигляді незастосування мит до української продукції. ЄС розуміє раціональність цього питання, тож триває робота над його опрацюванням.
На зустрічі також йшлося про позитивний ефект від лібералізації автомобільного транспорту – як для українських, так і для європейських компаній. Три чверті імпорту товарів з ЄС здійснюється автомобільним транспортом, тому українська сторона акцентує на важливості (у контексті торгівлі) продовжити режим надання послуг транспортних перевезень автомобілями без застосування системи дозволів.