Першим кроком для експорту власної рослинної продукції для оператора ринку є подача заяви про реєстрацію до територіального органу Держпродспоживслужби у тій області, де він веде свою діяльність.
До речі, кількість потенційних експортерів показує позитивну динаміку. Цього року державними фітосанітарними інспекторами територіальних органів Держпродспоживслужби було розглянуто 4905 заяв про реєстрацію осіб, які здійснюють господарську діяльність, пов’язану з виробництвом та обігом об’єктів регулювання, що значно перевищує аналогічну цифру 2021 року – 3847 заяв.
Для отримання фітосанітарного сертифіката державному фітосанітарному інспектору територіального органу Держпродспоживслужби треба подати:
- заяву на оформлення фітосанітарного сертифіката, заповнену українською та англійською мовами або однією з офіційних мов Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФAO);
- документ, що підтверджує внесення плати за видачу фітосанітарного сертифіката;
- висновок фітосанітарної експертизи (аналізів) або висновок повторної фітосанітарної (арбітражної) експертизи (аналізів) об’єктів регулювання;
- у випадку наявності вимог фітосанітарних заходів країни-імпортера щодо проведення стосовно об’єкта регулювання фітосанітарних процедур та/або знезараження – документація, яка підтверджує проведення таких фітосанітарних процедур та/або знезараження.
Власник несе відповідальність за достовірність поданої інформації.
Державний фітосанітарний інспектор зобов’язаний видати заявнику фітосанітарний сертифікат чи ухвалити рішення про відмову в його видачі протягом восьми робочих годин після отримання ним висновку фітосанітарної експертизи (аналізів).
Фітосанітарні сертифікати або фітосанітарні сертифікати на реекспорт видають тільки у тому випадку, якщо підтверджують фітосанітарні вимоги країни-імпортера.
Перед подачею заяви Держпродспоживслужба рекомендує ознайомитися з фітосанітарними вимогами країн-імпортерів.
Інформацію стосовно державних фітосанітарних інспекторів в областях розміщено на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби.