Трьом кораблям із продукцією українських металургів, уперше від початку повномасштабної війни вдалося прорвати морську блокаду України, влаштовану країною-агресором. Зокрема, у складі вантажу до замовників прямує 30 тисяч тонн прокату виробництва ПАТ «Запоріжсталь». – Повідомляється на сайті Комбінату.
З портів Одеси та «Південний» вийшли судна Primus, Anna Tereza та Ocean Courtesy, які було заблоковано в українських портах із 24 лютого 2022 року. Ці судна стали відповідно другим, третім та четвертим кораблями, яким вдалося вийти з українських портів після припинення дії «зернової угоди».
Визволити кораблі з півторарічного полону українському бізнесу вдалося завдяки спільним зусиллям Офісу Президента, Міністерства інфраструктури, ВМС ЗСУ та інших причетних силових відомств України.
На «Запоріжсталі» таку подію розцінюють як перший рішучий крок до відновлення морського експорту української сталі.
«Відновлення морського експорту для національних виробників України життєво важливо. Адже поширення присутності українського виробника на світових ринках – це спосіб живити українську економіку валютною виручкою від експорту, посилити бюджети додатковими податковими відрахуваннями, а тисячам українців гарантувати стабільну зайнятість та дохід», – зазначає Генеральний директор «Запоріжсталі» Групи Метінвест Роман Слободянюк.
На борту деблокованих суден – продукція українських металургів та гірників, яку виготовили ще до початку повномасштабної війни. А саме, це понад 76 тисяч тонн металопрокату виробництва комбінатів «Азовсталь», «Запоріжсталь», «Каметсталь» та «АрселорМіттал Кривий Ріг», а також 172 тисячі тонн залізорудного концентрату, виробленого на ГЗК Групи Метінвест. Зараз український метал та залізорудний концентрат прямують до закордонних покупців, які оплатили продукцію ще до початку російської агресії.
Зазначимо, що до повномасштабної війни понад 70% від загального обсягу металургійної продукції комбінат «Запоріжсталь» експортував з України через морські порти Одеси, Миколаєва, інші. У 2021 році «Запоріжсталь» відправив через морські порти 2,1 млн тонн чавуну і прокату до 56 країн світу, найбільші з яких США, Туреччина, ОАЕ, Болгарія, Італія, Іспанія.