ТОВ «Полігон-Авто» ділиться практичним досвідом зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території

ТОВ «Полігон-Авто» ділиться практичним досвідом зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території

Під час інформаційної зустрічі ZAPORIZHZHIA. BUSINESS NEW WAYS 2024, присвяченій актуальним питанням організації експорту та імпорту в умовах воєнного стану, практичним досвідом поділився директор ТОВ «Полігон-Авто» Ігор Ромащенко.

ТОВ «Полігон-Авто», член Запорізької ТПП – у числі компаній, яким Запорізька палата надає постійну сервісну підтримку під час експорту продукції. Сьогодні компанія продовжує працювати у Запоріжжі, реалізує власну продукцію як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках.

Під час виступу Ігор Ромащенко не тільки розповів про практику здійснення зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території, але й коротко зупинився на питаннях пошуку партнерів і виходу на нові ринки.

Компанія займається виробництвом металовиробів, зокрема, захисту моторного відсіку, фаркопів на різні види авто. Експортують – комплектуючі до систем зрошення.

Директор ТОВ «Полігон-Авто» Ігор Ромащенко:

“Сьогодні я поділюсь з вами практичним досвідом здійснення зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території, де ми зустрічаємось з дуже серйозними безпековими та логістичними викликами. Водночас, прагнемо працювати і використовуємо для цього максимум можливостей.

Розвиток міжнародного партнерства є ключовим завданням зовнішньоекономічної діяльності.

Ми постачаємо продукцію до Іспанії, Казахстану, Молдови, Румунії, тривають перемовини з польськими партнерами.

Як шукаємо партнерів?

З нашого боку пошук партнерів здійснювався шляхом розміщення оголошень на різноманітних європейських В2В-ресурсах, наприклад «дошках оголошень» Europages, XLX тощо. Спілкування відбувалось здебільшого у форматі листування, переважно – англійською. Також у нас є досвід залучення менеджера зі знанням італійської, іспанської, португальської мов.

Приділяємо увагу інформаційним ресурсам, їх доступності для потенційних партнерів. Для розкрутки сайтів використовували інструменти Google Ads.

При співпраці з закордонними партнерами виникає необхідність впровадження міжнародних стандартів у сфері виробництва, якості продукції, управління. Це допомагає підвищити конкурентоспроможність підприємства і підтримує його доступ до світових ринків.

Робота під час війни

Складнощі, пов’язані з безпосередньою близькістю до лінії фронту, спонукають робити додаткові витрати на закупівлю сировини, приладів, засобів праці, витратних матеріалів, забезпечення безперебійного енергопостачання (на скільки це можливо) та безпеки персоналу.

З боку партнерів виникають побоювання на рахунок здійснення передплат, можливого невідвантаження продукції, сумніви щодо знаходження підприємства у митній зоні України, коли доводилось доводити, що Запоріжжя знаходиться на підконтрольній Україні території. На даний час ситуація покращилась, партнерам надаються офіційні документи, підтверджуючі приналежність до України, але все одно існує вірогідність відмови від співпраці з боку нових споживачів.

Також однією з перепон у діяльності є відмови деяких європейських банків, які можуть не приймати аргументацію щодо юрисдикції підприємства. Це, у свою чергу, унеможливлює валютні операції між виробником продукції та кінцевим споживачем.

З боку логістики складнощі суттєвіші, тому що на даний час існує дефіцит водіїв, а тим більше – водіїв, які мають право виїжджати за кордон. Також трапляються випадки небажання перевізника їхати до Запорізької області.

На наш погляд, краще залучати логістичні компанії з перевіреною репутацією, гарними відгуками, великою базою транспорту, гарантіями тощо. Адже при роботі з дрібними приватними перевізниками існує ризик потрапити в неприємну ситуацію через технічне недооснащення транспорту або невиконання норм перетину кордону, що у свою чергу може спричинити зрив строків поставки.

Практичний досвід здійснення зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території показує, що навіть у складних умовах можливо досягти успіху. Важливо мати гнучкі стратегії, використовувати альтернативні шляхи торгівлі та будувати партнерські відносини.

Партнером компанії у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності є Запорізька торгово-промислова палата, яка здійснює якісну консультаційну підтримку з питань експорту, маркетингу, логістики, митних процедур та інших важливих аспектів зовнішньоекономічної діяльності».

Детальніше дізнатись про продукцію компанії можна на сайті: