Зменшення негативних очікувань та зростання оптимізму у ключових секторах.
У вересні 2024 року загальний індекс Барометру бізнесу збільшився до позначки 42,5 пункти, демонструючи зростання ⇧+1,7 порівняно з серпнем цього року. Це другий місяць поспіль поступового послаблення негативних очікувань.
Покращення ситуації прогнозується у секторі будівництва, де значення індексу Барометру бізнесу дорівнює 57,3 пунктів, але кількість оптимістично налаштованих підприємців несуттєво скоротилось (⇩-0,5).
Помірне посилення негативних очікувань зафіксоване у секторі торгівлі (44,8 ⇩-2,2), але ситуація в цьому секторі сприймається бізнесом краще, ніж у секторах виробництва та послугу.
Сектор послуг, знаходячись у зоні негативних очікувань, характеризується їх поступовим послабленням (40,8 ⇧+2,8).
Сектор виробництва аналогічно сектору послуг демонструє поступове збільшення оптимістів (40,4 ⇧+1,9).
Лише серед представників великих підприємств домінують позитивні очікування, котрі мають сталу тенденцію до посилення протягом останніх чотирьох місяців (57,2⇧+4,6). Мікро, малі та середні підприємства, незважаючи на переважно посилення оптимістичних очікувань, продовжують дивитися у майбутнє досить обережно. Значення Барометру для кожної з цих груп бізнесів не перевищує 43 пунктів.
Бачення експортерів щодо майбутнього характеризується подальшим послабленням песимістичних очікувань (41,4 ⇧+3,6).Експортери також показують пом’якшення песимістичних настроїв (37,8 пунктів, ⇧+0,5).
Результати опитування щодо участі у програмі «Національний кешбек» показують, що хоча інтерес до програми є, але велика частина бізнесів потребує більше інформації або часу для прийняття рішення про участь. При цьому суттєва частка респондентів (36%) вже висловила позицію, що не планує приєднуватись до програми. 29% ще не визначились. Лише 4% вже долучилися до програми та 14% планують приєднатися. 17% взагалі не знають про програму.
Звіт за вересень 2024 року доступний за посиланням.
Щомісячно, крім регулярного опитування, респонденти можуть відповісти на «гаряче» питання місяця та звернутися на гарячу лінію ТПП України.
Опитування проводиться у верифікованих чат-ботах в Telegram та Viber і потребує лише 2 хвилини часу.
Про «Барометр бізнесу»
«Барометр бізнесу» від Торгово-промислової палати України – це бачення компаній та підприємців, які є членами та партнерами Торгово-промислової палати України, яке відображає очікування щодо зміни бізнес-середовища в наступному місяці у порівнянні з попереднім.
Базується на опитуванні, яке враховує стан показників («підіндексів») діяльності респондентів 4-х секторів (виробництво, будівництво, торгівля, послуги). «Барометр бізнесу» адаптований до потреб членів та партнерів Торгово-промислової палати України. Особливістю «Барометру бізнесу» є включення спеціалізованих галузевих питань та аналіз стану експорту, що надає додатковий погляд на умови ринку.
Основна мета Індексу – дати підприємствам та підприємцям, які є членами та партнерами ТПП України, простий та доступний інструмент для оцінювання змін стану бізнес-середовища в Україні.
Інтерпретація (пояснення) значень «Барометру бізнесу»:
- Значення вище 50 означає зростання або розширення у секторі економіки порівняно з попереднім місяцем.
- Значення менше ніж 50 означає скорочення.
- Значення 50 вказує на те, що немає змін порівняно з попереднім місяцем.
Цю публікацію було створено Торгово-промисловою палатою України в рамках Проєкту «Підтримка інклюзивного економічного розвитку в Україні шляхом узгодження експортної стратегії з регіональним розвитком і ЦСР», що фінансується урядом Німеччини і реалізується німецькою федеральною компанією Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH у співпраці з Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні.
Думки, висновки чи рекомендації, викладені в цьому документі, належать авторам (авторкам) та упорядникам (упорядницям) і не обов’язково відображають погляди уряду Німеччини, GIZ або інших агенцій ООН.