«Важливо мати гнучкі стратегії та будувати партнерські відносини»

«Важливо мати гнучкі стратегії та будувати партнерські відносини»

Продовжуємо серію публікацій, присвячену Рамці підприємницьких компетенцій EntreComp+ та досвіду українських компаній, що діляться власними кейсами та знаннями.

Проєкт «EntreComp+ — підприємницькі компетенції, які дозволяють бізнесу розширити рамки» реалізують Торгово-промислова палата України, Донецька і Запорізька ТПП в рамках проєкту  «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

Сьогодні ми зупинимось на важливій компетенції «Боротьба з невизначеністю та ризиком». ТОВ «Полігон-Авто» поділиться практичним досвідом зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території, розповість про пошук партнерів і вихід на нові ринки.

Є ризик — є рішення

Ризик — ймовірність виникнення подій, які можуть вплинути на досягнення стратегічних бізнес-цілей.

Ризик-менеджмент — система управління ризиками, яка включає в себе стратегію та тактику управління, направлена на досягнення основних бізнес-цілей.

Головним викликом для українського бізнесу залишається робота під час війни. Зміни в логістиці, проблеми з людським ресурсом, загрози виробництва на територіях, близьких до зони активних бойових дій, підвищують ділову невизначеність.

За таких умов використання конкретних рішень та інструментів, що мінімізують або унеможливлюють негативні наслідки є вкрай важливим та необхідним.

У перспективі ж ризик-орієнтований підхід має стати тією компетенцією, яка дозволить істотно зміцнити конкурентні позиції українських товаровиробників на європейських ринках.

Експорт під час війни

ТОВ «Полігон-Авто» працює у Запоріжжі, реалізує власну продукцію як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках.

Компанія займається виробництвом металовиробів, зокрема, захисту моторного відсіку та фаркопів на різні види авто. Експортують комплектуючі до систем зрошення.

Директор ТОВ «Полігон-Авто» Ігор Ромащенко:

«Я поділюсь практичним досвідом здійснення зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території, де ми зустрічаємось з дуже серйозними безпековими та логістичними викликами. Водночас, прагнемо працювати і використовуємо для цього максимум можливостей.

Розвиток міжнародного партнерства є ключовим завданням зовнішньоекономічної діяльності.

Ми постачаємо продукцію до Іспанії, Казахстану, Молдови, Румунії, тривають перемовини з польськими партнерами».

Як шукаємо партнерів?

«З нашого боку пошук партнерів здійснювався шляхом розміщення оголошень на різноманітних європейських В2В-ресурсах, наприклад «дошках оголошень» Europages, XLX тощо. Спілкування відбувалось здебільшого у форматі листування, переважно — англійською. Також у нас є досвід залучення менеджера зі знанням італійської, іспанської, португальської мов.

Приділяємо увагу інформаційним ресурсам, їх доступності для потенційних партнерів. Для розкрутки сайтів використовували інструменти Google Ads».

Міжнародні стандарти — важливі

«Працюючи з закордонними партнерами виникає необхідність впровадження міжнародних стандартів у виробництві, якості продукції та управлінні. Це допомагає підвищити конкурентоспроможність підприємства і підтримує його доступ до світових ринків».

Робота у прифронтовому місті

«Складнощі, пов’язані з безпосередньою близькістю до лінії фронту, спонукають робити додаткові витрати на закупівлю сировини, приладів, засобів праці, витратних матеріалів, безперебійного енергопостачання (наскільки це можливо) та безпеки персоналу.

З боку партнерів виникають побоювання щодо здійснення передплат, можливого невідвантаження продукції, сумніви щодо знаходження підприємства у митній зоні України, коли було потрібно доводити, що Запоріжжя знаходиться на підконтрольній Україні території. Наразі ситуація покращилась, партнерам надаються офіційні документи, що підтверджують приналежність до України, але все одно існує ризик  відмови від співпраці з боку нових споживачів.

Також однією з перепон у діяльності є відмови деяких європейських банків, які можуть не приймати аргументацію щодо юрисдикції підприємства. Це, у свою чергу, унеможливлює валютні операції між виробником продукції та кінцевим споживачем».

Логістика — тільки з перевіреними партнерами

«З боку логістики складнощі суттєвіші, тому що на даний момент існує дефіцит водіїв, зокрема тих, які мають право виїжджати за кордон. Також трапляються випадки небажання перевізника їхати до Запорізької області.

На наш погляд, краще залучати логістичні компанії з перевіреною репутацією, гарними відгуками, великою базою транспорту, гарантіями тощо. Адже при роботі з дрібними приватними перевізниками існує ризик потрапити у неприємну ситуацію через технічні проблеми транспорту або невиконання норм перетину кордону, що у свою чергу може спричинити зрив строків поставки».

Виклики долаємо разом

«Практичний досвід здійснення зовнішньоекономічної діяльності на прифронтовій території показує, що навіть у складних умовах можливо досягти успіху. Важливо мати гнучкі стратегії, використовувати альтернативні шляхи торгівлі та будувати партнерські відносини.

Партнером компанії у здійсненні зовнішньоекономічної діяльності є Запорізька торгово-промислова палата, яка здійснює якісну консультаційну підтримку з питань експорту, маркетингу, логістики, митних процедур та інших важливих аспектів зовнішньоекономічної діяльності».

Проєкт «EntreComp+ — підприємницькі компетенції, які дозволяють бізнесу розширити рамки» триває. Запрошуємо стежити за нашими наступними публікаціями!

Довідково

Цю публікацію було створено в межах швейцарсько-українського Проєкту «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

Відповідальність за зміст цієї публікації несе виключно автор. Точка зору автора не обов’язково відображає точку зору донора.