13 жовтня стартувала Серія майстер-класів Мережі координаційних центрів для бізнесу, яку відкрив захід на тему розвитку експорту. Організатор – Торгово-промислова палата України. Адже національна система ТПП – надійний помічник українських підприємців на всіх етапах експортної діяльності.
Ведучі майстер-класу – керівниця Центру підтримки експорту Торгово-промислової палати України Ольга Шубіна та сертифікована тренерка, консультантка з експорту Марина Охромєєва.
Головні теми зустрічі – пошук міжнародних партнерів та didgital-інструменти підтримки експорту.
З чого має починати компанія, яка планує експортувати? Основна порада – визначити найбільш привабливі ринки. Зокрема, аналізуємо такі характеристики потенційної країни для експорту:
- статистика імпорту/експорту;
- тенденції зростання/падіння попиту;
- потенціал країни, споживання;
- умови виходу на ринок.
Серед критеріїв, які необхідно визначити для вибору ринків:
- загальна ситуація у світовій торгівлі;
- показання імпорту/експорту, баланс;
- зростання/падіння попиту;
- потенціал України (частка у світовій торгівлі);
- умови доступу, переваги;
- головні країни – постачальники (країни – конкуренти);
- ризики країни, ведення бізнесу;
- вимоги щодо доступу (безпека, авторизація, реєстрація);
- логістика, транспортні шляхи.
Захід став джерелом корисної інформації як для компаній – експортерів, так і підприємств, які тільки планують експортувати.
Учасники познайомилися з основними ресурсами для пошуку інформації про товар, визначення пріоритетних ринків. Зокрема, це онлайн-джерела інформації, які містять відомості про митні тарифи, тарифні квоти, вимоги та преференційні режими, що застосовуються до продукту за країнами. Інтерактивна інформація допоможе відстежити, скільки звідки і які саме товари Україна, експортувала, а які – імпортувала. Також можна дізнатися про споживчі тренди у різних країнах.
Наприкад, це такі онлайн-ресурси, як Accesse2Markets, Taric consultation, ITC – Trade map, Державний митний портал.
Наразі з’являється все більше платформ для пошуку партнерів та проведення В2В – перемовин. Важливо – знати про них і вміло застосовувати у зовнішньоекономічній діяльності. У їх числі – Дія Business export, Leverist.de, NAZOVNI, Solidarity lanes platform, EEN.
Підприємці познайомилися з національними та закордонними платформами, які допомагають шукати партнерів не тільки в Європі, але й в Азії, Африці, Китаї. Отримали практичну інформацію щодо користування основними інструментами цих ресурсів, створення профілів компанії, розміщення продукції на маркетплейсах, підбору компаній для партнерства.
Нагадаємо, Мережа координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення» створена Донецькою, Запорізькою, Івано-Франківською, Одеською, Сумською, Харківською ТПП і Торгово-промисловою палатою України за підтримки ПРООН.
Загалом серія майстер-класів складається з 14-ти експертних зустрічей.
Програми майстер-класів розраховані на представників мікро-, малого та середнього бізнесу, громадські організації.
Обов’язкова реєстрація за посиланням: https://bit.ly/3M9f0bn
Додаткова інформація за тел.: 044 334 64 13: «гаряча лінія» Мережі координаційних центрів підтримки бізнесу «Разом до відновлення» – у голосовому меню оберіть 4 пункт.
Проєкт реалізується в рамках швейцарсько-українського Проєкту “Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні”, який впроваджується Програмою розвитку ООН в Україні (ПРООН) у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.