Запорізька і Волинська торгово-промислові палати завершують реалізацію спільного проєкту «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів» в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу. Ініціатива спрямована на допомогу бізнесу в умовах війни, зокрема, це питання стійкості компаній, розвитку експортоорієнтованих підприємств.
Проєкт стартував 5 квітня 2023 року. Протягом майже двох місяців підприємцям і підприємницям була запропонована насичена програма, орієнтована на експертну підтримку бізнесу, який працює у місцях, близьких до зони активних бойових дій, релокувався до безпечніших областей України, перекваліфікував напрями своєї діяльності або тільки шукає можливості для адаптації підприємства в нових умовах, вирішує завдання відновлення виробництва, налагодження постачання і збуту.
Загалом проведено 25 навчальних і консультаційних заходів, у яких взяли участь понад 1200 учасників. Консультували фахові українські спікери у сфері бізнес-консалтингу, маркетингу, зовнішньоекономічної діяльності.
Основні теми курсу:
- Форс-мажори в умовах воєнного стану
- Інтернаціоналізація – орієнтири 2023
- Кращі кластерні інструменти та практики
- Генерація ідей для бізнесу
- Фандрейзинг. Особливості написання грантової заявки
- Як адаптувати свій бізнес в часи війни
- Ефективні перемовини для бізнесу
- Вплив воєнного стану на фінансову стійкість та економічну активність бізнесу
- Фінансові інструменти державної підтримки бізнесу
- Мінімізація ризиків при першому експорті/імпорті. Покрокова інструкція
- Робота з Африкою: плюси, мінуси та можливості для українських МСБ
- Експортний маркетинг 2.0: нова ера із ChatGPT
- Організація експортно-імпортних операції та логістичного забезпечення українських підприємств із компаніями Центральної Азії
- Використання переваг і можливостей українських уповноважених експортерів у торгівлі з компаніями з ЄС та ЄАВТ в умовах воєнного стану
- Найкращі практики логістики та митного оформлення при здійсненні експортно-імпортних операцій із використанням автомобільного транспорту
- Українська класифікація товарів ЗЕД. Останні зміни та нові законодавчі ініціативи
- Зменшення ризиків під час пошуку партнерів
- Робота на маркетплейсах
- Використання карнетів АТА для участі в міжнародних виставках
- Як довести відповідність нехарчової продукції вимогам ЄС: покроковий алгоритм
Завершальний захід проєкту – круглий стіл для бізнес-спільноти Волинської та Запорізької областей на тему «Знайомство з особливостями бізнес-середовища регіону та проєктами регіонального розвитку», що відбудеться 31 травня в Луцьку, а також онлайн.
Дякуємо нашій поважній експертній команді:
- Сергію Свистілю, голові ради Асоціації експортерів і імпортерів «ЗЕД», голові ради з питань ЗЕД при ТПП України
- Галині Перепелиці, сертифікованій тренерці та консультантці з питань міжнародної торгівлі та експорту до ЄС
- Олександру Юрчаку, генеральному директору Асоціації підприємств промислової автоматизації України, координатору руху «Індустрія 4.0 в Україні»
- Ользі Трофимовій, директорці Центру Якості, міжнародній сертифікованій менеджмент-консультантці СМС
- Євгенії Литвиновій, президентці/CEO/аналітикині Клубу експортерів України
- Оксані Ликовій, директорці Асоціації експортерів і імпортерів «ЗЕД»
- Світлані Насировій, сертифікованій бізнес-тренерці, ведучій стратегічних та командних сесій
- Ользі Маліхатко, сертифікованій бізнес-тренерці
- Олені Пархомей, провідній бухгалтерці, керівниці ТОВ «Інтелект–центр»
- Експертам і експерткам Запорізької і Волинської торгово-промислових палат, Державної митної служби України, управління Держпраці
Згадаємо лише деякі важливі тези курсу
Оформлення форс-мажорних обставин залишається особливо затребуваним українськими компаніями. Про це свідчать численні звернення до ТПП України і регіональних торгово-промислових палат. Найпоширеніші причини – порушення валютного контролю, виконання договірних зобов’язань, податкові зобов’язання.
Під час вебінару проаналізовано законодавчу базу процедури, надано практичні рекомендації і поради.
Представлено панораму основних інструментів для МСП:
- фінансування та залучення інвестицій (проєкти по зміцненню галузевої інфраструктури, екосистеми);
- внутрішня кооперація та зміцнення ланцюгів доданої вартості;
- інтернаціоналізація та експорт;
- подвійний цифровий і зелений перехід;
- представництво інтересів МСП, їх лобіювання;
- промоція;
- метчмейкінг і нетворкінг.
Вебінар, присвячений адаптації бізнесу в часи війни. Де знайти нові точки росту? Адже у часи війни бізнесу потрібно бути особливо гнучким і стійким до викликів.
Запропоновано такі основні сценарії адаптації:
- Переорієнтація бізнесу на нову потребу цільової аудиторії.
- Переорієнтація та адаптація ресурсів компанії.
- Вихід на міжнародні ринки.
- Запуск нових продуктів.
- Тимчасове призупинення бізнесу.
Допомагаємо компаніям-експортерам бути більш продуктивними!
Проаналізувално необхідні для виходу на міжнародні ринки позиції:
- Ситуацію на ринку
- Ціни
- Канали збуту
- Норми та стандарти
- Транспорт і логістику
- Видатки
«Експортний маркетинг 2.0: нова ера із ChatGPT» . Переконуємось, ChatGPT може бути дуже ефективним помічником у розвитку бізнесу. Головне – формулювати точні питання і запити.
Значне погіршення логістичної ситуації в Україні з початком повномасштабного вторгнення рф, стрімке збільшення ризиків при роботі із закордонними ринками – все це вимагає від українських експортерів та імпортерів формування нових підходів до зовнішньоекономічної діяльності, оптимізації тактичних і стратегічних рішень.
Українська класифікація товарів ЗЕД. Зміни та нові законодавчі ініціативи.
Як відомо, 1 січня поточного року набрав чинності Закон України №2697-IX “Про Митний тариф України”, згідно з яким, зокрема, українська товарна номенклатура приведена у відповідність з сучасною міжнародною.
Система ТПП традиційно надає послуги щодо визначення коду товару за Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД).
Торгово-промислові палати традиційно надають комплекс послуг зі сприяння в просуванні продукції підприємств на закордонні ринки. Один із ефективних інструментів для цього – представлення компанії на маркетплейсах для встановлення ділових контактів, демонстрації продукції, технологій.
Реєстрація та робота на B2B-майданчиках може бути стратегічним кроком для компаній, спрямованим на розширення клієнтської бази, збільшення продажів та оптимізацію бізнес-процесів.
Відгуки
Голова ГО «Рада жінок – фермерів Запорізької області» Ольга Мізіна:
«ГО «Рада жінок – фермерів Запорізької області» висловлює вдячність команді експертів Запорізької і Волинської торгово-промислових палат за організацію та проведення серії вебінарів в рамках проєкту «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів».
Переважна більшість учасниць нашої організації евакуювалися з тимчасово окупованих територій і налагоджують діяльність на нових місцях. Тож зараз, як ніколи раніше, вони потребують підтримки.
Підняті теми для розгляду та навчання є дуже актуальними для розвитку та стійкості бізнесу під час війни, пошуку нових ринків збуту, залучення фінансових ресурсів».
Представниця ТОВ «АГРОТЕХ» Тетяна Марченко:
«За допомогою участі у вебінарах можна оперативно знайти відповіді на важливі питання ведення бізнесу, а також професійного, особистісного зростання. Інформація була дуже корисною в цей нелегкий час.
Особливо актуальним для мене був вебінар «Форс-мажори в умовах воєнного стану». Зараз все, що пов’язане з війною – актуальне і болюче. Наше підприємство займається вирощуванням сільгоспкультур. Це дуже необхідна праця, адже без хліба, олії важко прожити, а для виготовлення потрібне зерно, яке під час війни вирощувати дуже складно. Наше підприємство, не зважаючи на всі перешкоди, продовжує цю нелегку працю».
Доцентка кафедри міжнародних економічних відносин та управління проєктами, Волинського національного університету імені Лесі Українки, к.е.н. Вікторія Кухарик:
«Щиро дякуємо Запорізькій та Волинській ТПП за серію проведених вебінарів, участь у яких виявилася надзвичайно корисною. Особливо важливою та актуальною є тема «Експортний маркетинг 2.0: нова ера із ChatGPT».
Я представляю Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет міжнародних відносин, кафедру міжнародних економічних відносин та управління проєктами. Ми проводимо підготовку фахівців за освітньою програмою «Міжнародний бізнес», а зважаючи на швидкий розвиток та зростаючу актуальність штучного інтелекту даний вебінар є як ніколи актуальним. Адже майбутнім підприємцям важливо знати та розуміти сегменти ринку, споживачів, стратегію ціноутворення, як створити унікальну ціннісну пропозицію в сучасних умовах, різноманітні ключові тактики збільшення попиту на продукт, а також, як аналізувати показники та оцінювати успіх стратегії виходу на ринок».
Відеозаписи всіх вебінарів можна переглянути за посиланням:
https://www.youtube.com/user/zpalata
Запорізька і Волинська торгово-промислові палати висловлюють вдячність всім учасникам і експертам проєкту. Продовжуємо працювати разом з бізнесом!
Для довідки
Проєкт «Експертні консультації. Об’єднаний економічний фронт двох регіонів» впроваджується за сприяння ПРООН в Україні в межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Програму ООН із відновлення та розбудови миру (UN RPP) реалізують чотири агентства ООН: Програма розвитку ООН (ПРООН), Структура ООН з питань гендерної рівності та розширення прав і можливостей жінок (ООН Жінки), Фонд ООН у галузі народонаселення (UNFPA) і Продовольча та сільськогосподарська організація ООН (ФАО).
Програму підтримують одинадцять міжнародних партнерів: Європейський Союз (ЄС), Європейський інвестиційний банк (ЄІБ), Посольство США в Україні, а також уряди Канади, Данії, Німеччини, Японії, Нідерландів, Польщі, Швеції і Швейцарії.