На замовлення програми EU4Business за фінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини експерти консалтингової компанії PMCG – Policy and Management Consulting Group допомогли українському виробнику спецодягу 450.in.ua розробити експортну візію.
Створені, щоб прискорити перемогу
Компанія 450.in.ua займається пошиттям та продажем військового одягу, тактичного спорядження, амуніції. Підприємство було засноване вже під час війни, аби полегшувати роботу військовим. Тож його гаслом стали слова: «Створені, щоб прискорити перемогу!».
З 24 лютого 2022 року з’явилась все більша й більша потреба на товари для військових: плитоноски, розгрузки, різного роду підсумки. Так і розпочалася історія 450.in.ua.
«Коли повномасштабна війна прийшла в наш дім, ми прагнули лише одного – спокою. Тоді народилася ідея – допомогти військовим. З’ясувалось, що їм необхідні різного роду амуніції. І ми взялися за справу!
Наша команда налагодила всі можливі зв’язки з друзями за кордоном, знайшла необхідні тканини та фурнітуру. Ми відшукали цех, де могли викроїти тканину за допомогою лазера, залучили до роботи професійних швачок. І почали творити!», — ділиться власник 450.in.ua Василь Мікула.
Сьогодні підприємство має понад 80 одиниць професійного обладнання (на початку було всього 20). Більшість оснащення автоматизоване. В команді працює понад 60 співробітників (спочатку було всього 14). Варто відзначити, що компанія зіткнулася з певними труднощами, але саме це стало мотивацією подати заявку на проєкт у межах EU4Business.
«Ми завжди прагнули розширити клієнтську базу, диверсифікувати ризики й залучити нових партнерів. Однак шлях до цих цілей не був очевидним»
Перед компанією постали виклики, які вона не могла вирішити самостійно. Працівники 450.in.ua мали розуміння, наскільки важливо уникнути залежності від локальних ресурсів, клієнтів, що обмежувало б діяльність бізнесу. Для цього необхідно було розширювати ринки збуту й шукати нових партнерів. Адже такі дії дозволяють боротися з нестабільністю в підприємстві, що особливо загострюється під час воєнного стану.
«Ми завжди ставили перед собою завдання розширити клієнтську базу, диверсифікувати ризики й залучити нових партнерів. Однак шлях до цих цілей не був очевидним, — розповідає власник 450.in.ua. — Саме тому, коли ми дізналися про програму EU4Business, яка надає підтримку малим та середнім підприємствам, подали заявку зі сподіванням отримати допомогу для пошуку й розвитку нових можливостей, залучення клієнтів, розширення ринку збуту».
«Комунікація з консультантами була продуктивною і сповненою бажання допомогти»
Компанія 450.in.ua успішно пройшла конкурсний відбір на експортні консультації в межах програми EU4Business. Вже під час цього процесу компанії вдалося чітко сформулювати свої потреби й цілі. Співпраця з експертами PMCG призвела до знакових змін і розвитку підприємства протягом трьох етапів консультацій.
На першому етапі фахівці провели ґрунтовний аналіз роботи організації та оцінили її готовність до експорту, потенційні можливості. Вдалося визначити сильні та слабкі сторони підприємства, приділити увагу потенційним ризикам.
Другий етап стосувався детального аналізу ринків збуту. Враховуючи висновки з першого етапу, консультанти запропонували 450.in.ua перелік з трьох країн з найвищим потенціалом для експорту саме їхніх товарів.
На третьому етапі компанія отримала фінальну стратегію виходу на ринок, обраний із запропонованого експертами переліку. Експерти розробили план дій, в якому були враховані унікальні особливості та цілі підприємства.
«Ми були приємно вражені якістю комунікації з консультантами. Вона була щирою, продуктивною й виражала глибоке бажання допомогти нам. Кожна група експертів внесла своє бачення та запропонувала нові ідеї. Ми отримали не тільки підтримку, але й цінні пропозиції, які сприяли нашому професійному зростанню та кращому розумінню розвитку власної справи», – поділився своїми враженнями власник 450.in.ua.
«Ми вдячні програмі EU4Business та експертам PMCG за професійну допомогу й візію майбутнього!»
Насамперед завдяки проєкту з підтримки експорту з України підприємство розробило стратегічне планування з урахуванням можливих ризиків. Це спрямувало 450.in.ua до розвитку й визначило конкретні кроки для досягнення успіху та виходу на ринки ЄС. Проведені дослідження також визначили шляхи до залучення нових клієнтів.
По-друге, працівники компанії дізнались, на що слід звернути увагу та які фактори є найважливішими для успіху: адаптація продукції та її технічної відповідності до вимог обраного ринку та визначення точки доступу до ринку (market access point) завдяки ретельному аналізу ланцюга доданої вартості, що склався на обраному ринку. Завдяки співпраці з експертами PMCG – Policy and Management Consulting Group вони також ідентифікували ризики, які варто брати до уваги: регуляторні вимоги у галузі та уникнення співпраці із випадковими партнерами, що звертаються до підприємства із запитами про співпрацю. На останок, консультанти визначили пріоритети для стратегічних цілей підприємства. Це дозволить 450.in.ua краще керувати ресурсами, ефективно розподіляти час і зусилля для досягнення результатів.
«Проєкт покращив планування в нашій команді. Це допомогло нам сфокусуватись на найважливіших аспектах для розвитку й успіху, зробило нашу організацію стійкішою перед викликами воєнного часу та змінами на ринку. І найголовніше: проєкт надав нам шанс чітко окреслити майбутнє підприємства. Ми щиро вдячні програмі EU4Business та експертам за їхню професійну допомогу й візію майбутнього! Сьогодні ми продовжуємо застосовувати отримані рекомендації та шукати нові можливості для розвитку», – підкреслив власник компанії 450.in.ua Василь Мікула.
Довідкова інформація:
50 українських малих і середніх компаній пройшли відбір та отримали консультації щодо виходу або активації експорту. Консультації навали 36 українських фахівців з експорту (контакти), які завдяки проєкту змогли отримати додатковий досвід і ще більше підвищити рівень експертності. Методологію консультування розробили міжнародні фахівці, вона охопила три етапи: оцінку готовності підприємства до експорту, дослідження ринків збуту, розробку експортної стратегії.
Проєкт з підтримки експорту з України реалізовувався в межах програми міжнародної співпраці EU4Business: відновлення, конкурентоспроможність та інтернаціоналізація МСП за співфінансування Європейського Союзу та уряду Німеччини. Програма спрямована на підтримку економічної стійкості, відновлення та зростання України, створення кращих умов для розвитку українських малих і середніх підприємств (МСП), а також підтримку інновацій та експорту.
Детальніше: www.eu4business.org.ua
Стратегічний виконавець програми – німецька федеральна компанія Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH. Партнер з виконання – компанія PMCG – Policy and Management Consulting Group.
Інформаційними партнерами проєкту виступили Офіс з розвитку підприємництва та експорту та національний проєкт Дія.Бізнес.
Зміст публікації та консультацій є виключною відповідальністю PMCG – Policy and Management Consulting Group і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу, уряду Німеччини, GIZ.
Рекомендуємо до прочитання:
Як EU4Business реалізував у 2023 році проєкт з підтримки експорту з України – https://bit.ly/3QyIAeW
Що включала методологія експортного консультування в межах EU4Business – https://bit.ly/3YraEm8
EU4Business посприяв укладенню першого експортного контракту інженерної компанії ГЕОТЕРМ.ПРО – https://bit.ly/3Ou53ad
EU4Business допоміг українській компанії з пошиття одягу 450.in.ua визначити майбутнє – https://bit.ly/442C7vP
EU4Business дав бренду сонцезахисного одягу Pitaya старт на міжнародному ринку – https://bit.ly/3DV1Ds1
#eu4business, #MovingForwardTogether, #gizSME