Як перетворити бізнес-мрії на реальність за допомогою гранту

Як перетворити бізнес-мрії на реальність за допомогою гранту

«Багато — так, достатньо — ніколи», — під таким слоганом 27-28 листопада відбувся заключний тренінг Проєкту «EntreComp+ — підприємницькі компетенції, які дозволяють бізнесу розширити рамки». Тема зустрічі — «Успішна грантова заявка: втілюй мрії в життя».

Ініціативу реалізують Торгово-промислова палата України, Донецька та Запорізька ТПП в межах проєкту Програми розвитку ООН (ПРООН) в Україні «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», що реалізується у співпраці з Міністерством економіки України та за підтримки Швейцарії.

Практичними знаннями та рекомендаціями, власним досвідом і лайфхаками ділилася бізнес-тренерка, консультантка з грантового менеджменту та фандрейзингу, PhD Марина Дубініна.

Під час тренінгу розглянули такі важливі питання:

  • етапи підготовки грантової заявки та критерії її оцінювання;
  • структура заявки та її коректне і грамотне заповнення;
  • стратегія підготовки бюджету;
  • робота з кейсами.

«Невипадково, що тема участі у грантових програмах завершує цикл наших  навчальних заходів, надаючи учасникам натхнення і необхідні знання для продовження роботи у командах, мотивує розвиватися і втілювати ідеї в життя. Тож сподіваємось, що серед стратегічних планів учасників на наступний 2025 рік вагоме місце посяде саме грантова діяльність», — зазначає Марина Дубініна.

Отже, основні підготовчі етапи такі:

  1. Розробка ідеї проєкту (концепції);
  2. Пошук актуальних оголошень та аналіз вимог грантодавця;
  3. Підготовка та написання грантової заявки;
  4. Попередня оцінка та подання грантової заявки.

Для успішної підготовки тренерка радить отримати відповіді на такі питання:

  • З чого має складатися заявка?
  • Чи відповідає мій проєкт пріоритетам грантової програми?
  • Чи потрібно щось робити для розвитку після завершення фінансування?
  • Які дедлайни та формати подання заявки?
  • Чи чітко визначена проблема, яку вирішує проєкт?
  • Які результати очікуються, чи відповідають вони вимогам донора?
  • Яку конкретну мету має проєкт і як її буде досягнуто?
  • Який план дій необхідно передбачити для реалізації проєкту?

Значну увагу під час тренінгу приділили стратегії підготовки бюджету — фінансовому плану, який визначає всі витрати, пов’язані з виконанням проєкту.

«Не шкодуйте часу на бюджет. Співставте ваші витрати з прийнятними та неприйнятними відповідно до умов конкурсу», — радить пані Марина.

Зокрема, до припустимих витрат можна віднести витрати на обладнання та інструменти, потреби виробництва, навчання або консультації.

Команда експертів Торгово-промислових палат бажає всім учасникам успішної участі у грантових конкурсах!

Довідково

Цю публікацію було створено в межах швейцарсько-українського Проєкту «Зміцнення членських бізнес-об’єднань мікро-, малих і середніх підприємств в Україні», який впроваджується Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні у співпраці з Міністерством економіки України і за підтримки Швейцарії.

Відповідальність за зміст цієї публікації несе виключно автор. Точка зору автора не обов’язково відображає точку зору донора.