Нещодавно Запорізька торгово-промислова палата презентувала спільний проєкт з литовськими колегами – Вільнюською торгово-промисловою і ремісничою палатою. Його мета – покращення експортних можливостей малого та середнього підприємництва у Східній Європі шляхом розвитку кластерного руху. 1 липня під час онлайн-зустрічі експерти Запорізької ТПП, кластеру «Інжиніринг. Автоматизація. Машинобудування» поспілкувалися з засновником, головою Литовської асоціації експортерів, Литовської асоціації кластерів Гедріусом Багушинкасом, який поділився власним досвідом у цій сфері.
Адже заснований ним кластер «Smart-food» протягом шести років став одним із найвідоміших у Литві та поштовхом до об’єднання кластерів у єдину Асоціацію. Наразі мають досвід співпраці з Україною, США, африканськими країнами.
Віцепрезидент Запорізької ТПП Андрій Куц розповів про діяльність запорізького кластеру «Інжиніринг. Автоматизація. Машинобудування», до якого входять представники малого та середнього бізнесу, освітні заклади.
Гедріус Багушинкас відзначив:
«Ви на вірному шляху, який допоможе вам розвиватися далі. Адже вже є успішний приклад промислового кластеру, який можна реалізовувати в інших галузях».
Наразі Запорізька ТПП вивчає можливість створення кластеру у секторах туризму та агробізнесу.
Голова Литовської асоціації кластерів назвав 5 основних напрямів, що актуальні для кожного кластеру:
- Наявність плану з цілями, що можна виміряти.
- Спілкування з інституціями, відстоювання інтересів бізнесу.
- Участь у виставках за кордоном у складі спільного стенду кластера.
- Написання проєктів з метою отримання грантової підтримки.
- Організація В2В-зустрічей.
Експерт зазначив, що для будь-якого кластеру важливо, коли у його складі підприємства лідери – галузі, а також сформулював основну ідею кластерного руху простою фразою: «Є, що робити разом».
Є, що робити разом – і запорізьким учасникам кластеру «Інжиніринг. Автоматизація. Машинобудування», які працюють над розширенням бізнес-контактів в Україні та за кордоном, створення спільного конкурентоспроможного продукту.