Запорізька торгово-промислова палата приєдналась до команди партнерів естонського – українського проєкту «Створення культури партнерства та розвиток спільних місцевих продуктів для підвищення експортної спроможності малого бізнесу на прифронтових та прикордонних сільських територіях».
Побудова сильного бізнес-партнерства – одна з головних цілей ініціативи, що реалізується за підтримки Естонського центру міжнародного розвитку та Талліннського університету.
5 листопада у Запорізькій ТПП відбувся міжсекторальний комунікаційний тренінг, у якому взяли участь партнери та учасники проєкту – власники запорізьких мікро- та малих підприємств, що працюють на сільських територіях, представники органів влади, територіальних громад, закладів вищої освіти.
Модерував захід Олександр Головко, голова Ради ЗОФР, президент ЗОСППР «Потенціал», бізнес-асоціація, яка є членом проектного консорціуму.
Проект спрямований на зміцнення культури міжгалузевого партнерства та розвиток спільного місцевого продукту для підвищення експортної спроможності малого бізнесу через поширення нових форматів формальної та неформальної взаємодії у прифронтових та прикордонних сільських районах Запорізької, Дніпропетровської, Харківської, Сумської, Київської, Житомирської областей.
Від імені Запорізької торгово-промислової палати учасників привітав віцепрезидент ЗТПП Андрій Куц, відзначивши, що посилення міжрегіонального партнерства, створення виробництв з високою доданою вартістю – ті напрями, які є запорукою виживання бізнесу сьогодні і розвитку економіки у післявоєнний період. А також – надав інформацію про послуги, проєкти Запорізької торгово-промислової палати, які сьогодні максимально спрямовані на допомогу підприємствам в умовах воєнного часу.
Серед спікерів заходу – Ольга Щолкіна, провідний експерт зовнішньоекономічної діяльності Запорізької ТПП, сертифікована консультантка з менеджменту СМС, національна експертка багатьох міжнародних проєктів.
Пані Ольга детально познайомила учасників з темою підготовки дорожньої мапи по виходу на зовнішні ринки та пошуку партнерів.
Адже розвиток спільних місцевих продуктів та їх експорт на європейський ринок – серед головних завдань ініціативи.
Зокрема, пані Ольга звернула особливу увагу на процесі перевірки готовності компанії до експортної діяльності. А саме:
- дослідження потенційних експортних ринків;
- розробка експортної стратегії;
- пошук і перевірка потенційних партнерів;
- вивчення вимог ринків щодо своєї продукції та інші етапи.
Зупинились і на проведенні аналізу ринку, який дає змогу оцінити поточну ринкову ситуацію у певний момент часу з метою визначення структури ринку та ринкового потенціалу.
Експертка надала учасникам широкий перелік ресурсів для дослідження ринку.
Значну частину виступу спікерка присвятила популярним і затребуваним метчмейкінговим платформам, як національним, так і міжнародним.
«Пам’ятайте, що залучення партнерів на платформі B2B вимагає проактивного та цілеспрямованого підходу. Адаптуйте свої стратегії до особливостей платформи, її аудиторії та правил. Ефективно презентуючи свою ціннісну пропозицію, взаємодіючи з потенційними партнерами та пропонуючи привабливі можливості для партнерства, ви можете збільшити свої шанси на залучення партнерів, які відповідають вашим бізнес-цілям», – зазначила Ольга Щолкіна.
Також під час тренінгу присвятили увагу темам географічних зазначень як інструменту культури партнерства та підвищення експортної спроможності малого бізнесу, інструментам аналітики інтернет-ресурсів та соціальних мереж, мистецтву міжкультурної комунікації та ведення перемовин зі стейкхолдерами, обмінялись успішними кейсами та досвідом співпраці.
Заходи проєкту тривають.